SPÓŁKA

INFORMACJE OGÓLNE

Creepy Jar S.A. jest producentem i wydawcą  gier komputerowych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe. Studio realizuje produkcje o wysokim stopniu zaawansowania w segmencie gier niezależnych, posiadające cechy tytułów wysokobudżetowych, określane w branży jako Premium Indie.

MODEL BIZNESOWY

Spółka specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości gier komputerowych w oparciu o własne IP, które finansuje samodzielnie bez zewnętrznego wsparcia ze strony wydawcy. Sukces Green Hell, pierwszej produkcji studia, daje Emitentowi możliwość wykorzystania potencjału już zbudowanej, szerokiej bazy graczy, do promocji kolejnych tytułów Spółki. 

 

 

Spółka zakłada cykliczną produkcję nowych gier Premium Indie, która zapewni jej ciągłość operacyjną oraz stabilny poziom przychodów, umożliwiający realizację kolejnych autorskich projektów. Model biznesowy Emitenta zakłada pracę nad jednym, wiodącym projektem, przy jednoczesnym długoterminowym wsparciu wydanych wcześniej tytułów poprzez aktualizacje zawierające bezpłatne dodatki rozszerzające ich zawartość. Wsparcie produktów Spółki realizowane jest we współpracy ze społecznością graczy. Dzięki temu Emitent może w optymalny sposób odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania graczy w zakresie rozwoju danej produkcji, a tym samym zwiększać jej potencjał sprzedażowy. Powyższe działania mają na celu zapewnienie wieloletniego cyklu życia gier Emitenta, który pozwala generować przychody ze sprzedaży produktów w długim okresie przy stosunkowo niewielkim zaangażowaniu zespołu Creepy Jar do wsparcia produkcji. Aktualnie wiodącym tytułem, nad którym pracuje większa część zespołu, jest StarRupture. Green Hell, którego premiera w formule wczesnego dostępu odbyła się w sierpniu 2018 r., jest wspierany i rozwijany przez mniejszy, dedykowany zespół.

 

 

Model biznesowy Emitenta zakłada obecność produktów studia na wszystkich kluczowych platformach sprzętowych w celu maksymalizacji ich potencjału sprzedażowego. Aktualnie jedyny ukończony produkt Spółki jest dostępny na najważniejszych (przede wszystkim pod względem ilości użytkowników) platformach – PC oraz na konsolach PlayStation, Xbox, Nintendo Switch (za portowanie i dystrybucję odpowiada Forever Entertainment S.A.) oraz Oculus Quest 2, Oculus Rift i Steam (za portowanie i dystrybucję odpowiada Incuvo S.A.). Green Hell nie został jeszcze wydany w wersji dedykowanej konsolom obecnej generacji (PlayStation 5, Xbox Series X|S), jednak z uwagi na kompatybilność wsteczną posiadacze tych konsol mogą grać w Green Hell w wersji na poprzednie generacje (na PlayStation 4 i Xbox One). Spółka dąży do zapewnienia dostępności swoich gier na nowych platformach, w tym konsolach kolejnych generacji.  

 

 

Informacje o podstawowych produktach Spółki

 

Creepy Jar specjalizuje się w produkcji gier Premium Indie przeznaczonych na różne platformy sprzętowe, w szczególności PC i konsole.

 

 

Green Hell

 

 

Pierwsza produkcja Emitenta, Green Hell, to realistyczny symulator przetrwania rozgrywający się w otwartym świecie lasu deszczowego Amazonii. Gracze wcielają się postać antropologa, Jake’a Higginsa, który trafia do wiernie odwzorowanej i pełnej śmiertelnych zagrożeń amazońskiej dżungli. Szybko musi nauczyć się wielu technik przetrwania (rozpalanie ogniska, budowa schronienia, wytwarzanie narzędzi, polowanie, opatrywanie ran), które pozwolą mu przeżyć w niesprzyjającym środowisku. Jednocześnie nie może lekceważyć własnej kondycji fizycznej i psychicznej, które zignorowane mogą stanowić dla niego śmiertelne zagrożenie. Green Hell jest pierwszą grą survivalową osadzoną w amazońskiej dżungli, a wśród konkurencyjnych tytułów wyróżnia się różnorodnymi mechanikami rozgrywki oraz wciągającą fabułą. Green Hell odniósł międzynarodowy sukces i zyskał duże uznanie wśród graczy oraz recenzentów (87% pozytywnych recenzji na Steam). W październiku 2023 r. łączna sprzedaż brutto gry na platformach PC/Steam, PlayStation i Xbox przekroczyła 5 mln kopii.

 

 

Premiera Green Hell w wersji PC miała miejsce w dniu 29 sierpnia 2018 r. na platformie dystrybucyjnej Steam w trybie wczesnego dostępu (Early Access). Pełna wersja gry (Full Release) została udostępniona w dniu 5 września 2019 r. Green Hell pozwala na grę w trybie jednoosobowym oraz od 7 kwietnia 2020 r. w trybie kooperacji sieciowej (co-op mode) dla maksymalnie 4 graczy. Aktualnie gra jest dostępna na PC/Steam, w wersji na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch oraz Green Hell VR na platformach wirtualnej rzeczywistości (m.in. Oculus Quest 2, Oculus Rift i Steam). Od premiery w formule early access tytuł jest regularnie wspierany aktualizacjami zawierającymi ulepszenia, nowy kontent i nowe wątki fabularne, które wyraźnie rozszerzają zawartość gry i zapewniają graczom kolejne godziny rozrywki. Do tej pory Green Hell doczekał się ponad 80 aktualizacji, w tym kilkunastu dużych dodatków, takich jak tryb kooperacji sieciowej (co-op mode) oraz tryb fabularny (story mode). Wprowadzenie trybu fabularnego do trybu kooperacji czy dodatki z serii Spirits of Amazonia, znacząco wpłynęły na rozwój tytułu i poziom sprzedaży.

 

 

StarRupture

 

 

Pod koniec 2019 r. Spółka rozpoczęła pracę nad nowym projektem o nazwie StarRupture. Będzie to zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, z perspektywy pierwszej osoby, osadzony w scenerii science-fiction. Gra, w przeciwieństwie do Green Hell, będzie adresowana do bardziej casualowych graczy.

 

Nowa produkcja studia składa się z kilku bazowych mechanik: base buildingu, eksploracji, zaawansowanego systemu walki i zarządzania zasobami na obcej planecie dręczonej kataklizmami wywołanymi przez główną gwiazdę – Rupturę. Gracz wciela się w jedną z czterech postaci w trybie singleplayer lub w trybie kooperacji do czterech graczy. Jego zadaniem jest eksploracja, adaptacja, wydobywanie i gromadzenie zasobów naturalnych, oraz rozbudowa bazy – wszystko po to, aby przetrwać i móc rozwijać nowe technologie.

 

StarRupture jest produkowana na Unreal Engine 5, jednym z najbardziej zaawansowanych komercyjnych silników gier na rynku. Emitent, podobnie jak w przypadku pierwszego tytułu, zdecydował się na premierę StarRupture w formule Early Access z zastrzeżeniem, że gra od początku będzie miała zdecydowanie bardziej rozbudowaną zawartość niż Green Hell w chwili udostępnienia wczesnego dostępu. Mając na uwadze sukces wprowadzenia co-op mode do Green Hell, StarRupture już w momencie premiery pozwoli użytkownikom na grę w trybie kooperacji dla maksymalnie 4 graczy. Emitent zakłada, że docelowo StarRupture, z uwagi na gatunek, będzie oferować graczom nieograniczoną liczbę godzin rozgrywki. W porównaniu do konkurencyjnych tytułów grę będzie wyróżniać duża dynamika zmian w otoczeniu, atrakcyjne wątki fabularne oraz więcej elementów survivalu, w szczególności walki.

 

 

Aktualnie Emitent szacuje, że budżet produkcyjny StarRupture wyniesie ok. 26 mln PLN. Wzrost względem poprzednio zakładanego budżetu jest efektem wysokiej inflacji, wydłużenia czasu produkcji tytułu oraz zwiększenia zespołu.

 

 

Data premiery produkcji nie została jeszcze ustalona.