Creepy Jar podsumowuje rok 2023

Creepy Jar S.A. w 2023 r. wypracowała 37,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 18,3 mln zł zysku netto – wynika ze wstępnych danych finansowych. Studio koncentruje się na nowej produkcji StarRupture oraz dalszym rozwoju flagowego tytułu, Green Hell. Zarząd Spółki poinformował również o intencji wypłaty dywidendy za rok 2023 na poziomie ok. 50% zysku netto.


Sprzedaż brutto Green Hell w ujęciu ilościowym w 2023 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 1,09 mln egzemplarzy, z czego 248 tys. sztuk na konsolach PlayStation i Xbox. Narastająco od początku 2024 r. do dnia 15 lutego 2024 r. łączna sprzedaż brutto Green Hell na wszystkich ww. platformach wyniosła 145 tys. kopii, z czego 30 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.


Spadek przychodów ze sprzedaży o 32% w ujęciu rocznym wynika z malejącej sprzedaży gry Green Hell na kluczowych platformach. Jest to związane z naturalnym cyklem starzenia się produktu, którego premiera w wersji early access odbyła się w 2018 r. Gra jest już dostępna na wszystkich najważniejszych platformach:


PC/Steam, w wersji na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch oraz Green Hell VR na platformach wirtualnej rzeczywistości (m.in. Oculus Quest 2, Oculus Rift, Steam, PlayStation VR2).


Wskazany spadek przychodów ze sprzedaży, rosnące koszty produkcji oraz zwiększenie zespołu spowodowały obniżenie rentowności zysku netto Spółki do poziomu 49%. Dodatkowo, w 4Q 2023 r. spółka po raz pierwszy rozpoznała niegotówkowy koszt Programu Motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości ponad 4,5 mln zł, który został jednorazowo naliczony za cały rok 2023.


Od premiery Green Hell jest regularnie wspierany bezpłatnymi aktualizacjami zawierającymi ulepszenia i nowy kontent, które rozszerzają zawartość gry i zapewniają graczom kolejne godziny rozrywki. W styczniu 2023 r. premierę miał Building Update na PC, który znacząco rozwinął możliwości konstruowania i budowania bazy m.in. dzięki możliwości wycinania większych drzew oraz usuwania takich przeszkód jak kłody i pnie. W sierpniu 2023 r. zadebiutował dodatek Storage and Transportation w wersji na PC/Steam, który wprowadził nowe sposoby transportowania dóbr m.in. za pomocą windy i wytrzymałych sań, a także zapewnił nowe możliwości przechowywania zgromadzonych zasobów. Na początku grudnia 2023 r. w wersji na PC/Steam ukazała się aktualizacja „Fortifications”, w której zostały wprowadzone nowe konstrukcje mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa bazy: płoty, palisady, bramy i platformy obserwacyjne.

 

Z kolei w styczniu 2024 r. studio udostępniło dodatek Flamekeeper, który koncentruje się na walce z przeciwnikami. Gracze konsolowi w kwietniu 2023 r. otrzymali dodatek Animal Husbandry, a w listopadzie ubiegłego roku aktualizację Building Update w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Aktualnie studio pracuje nad przygotowaniem Green Hell w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series S|X oraz dalszym wspieraniu i rozwijaniu gry na tych platformach. Wszyscy posiadacze Green Hell w wersji na PlayStation 4 i Xbox One otrzymają bezpłatny upgrade wraz z premierą gry, która nastąpi jeszcze w tym roku. Wersja na konsole obecnej generacji będzie zawierać wszystkie dotychczasowe aktualizacje, łącznie z Flamekeeper.


Studio kontynuuje prace nad kolejną, autorską produkcją o nazwie StarRupture, tworzoną na silniku Unreal Engine 5. Będzie to zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, osadzony w scenerii science -fiction. Nowy tytuł składa się z kilku bazowych mechanik: base buildingu, eksploracji, systemu walki i
zarządzania zasobami na obcej planecie dręczonej kataklizmami. Gra będzie dostępna w trybie singleplayer lub w trybie kooperacji do czterech graczy.


Zarząd spółki poinformował też o intencji wypłaty dywidendy za rok 2023 na poziomie ok. 50% zysku netto.