Najnowsza produkcja studia Creepy Jar zmienia nazwę na StarRupture

Creepy Jar z dumą ogłasza nową nazwę, idealnie pasującą do ambitnej produkcji osadzonej w scenerii sci-fi

Warszawa, Polska, 19 grudnia 2023 r. — Podczas letniej edycji PC Gaming Show Creepy Jar, twórcy uznanego survivalu Green Hell, ogłosili nową produkcję. Będzie to ambitne połączenie base buildingu z elementami eksploracji, walki i zarządzania zasobami na obcej planecie dręczonej serią kataklizmów, które wywołuje centralna gwiazda układu planetarnego. Dziś Creepy Jar ujawnia nowy tytuł tej gry – StarRupture, który zdaniem twórców znacznie lepiej oddaje niepowtarzalny charakter tworzonego świata.

Zespół deweloperów uznał, żepoprzednia nazwa i jej mitologiczne konotacje nie odzwierciedlały dobrze ich wizji gry. – Chcieliśmy wymyślić nowy, unikatowy tytuł, który będzie trafniej opisywał tworzony przez nas niebezpieczny świat sci-fi – mówi Krzysztof Kwiatek, prezes i art director Creepy Jar S.A. – Postanowiliśmy
oderwać się od mitologicznych korzeni  i zdecydowaliśmy się zmienić nazwę projektu na zupełnie nową – StarRupture. Wyszliśmy od bazowego słowa „rupture” – oznaczającego w języku angielskim rozerwanie, rozdarcie, niepokój lub anomalię – co doskonale ilustruje zachowanie głównej gwiazdy.

Nazwaliśmy ją Ruptura, bo wprowadza katastrofalny w skutkach chaos w swoim  układzie planetarnym. Unikalna nazwa StarRupture umożliwia spółce również łatwiejszą promocję gry i pozycjonowanie on-line oraz lepszą globalną ochronę znaku słownego. W pierwszym z planowanej serii devlogów dotyczących StarRupture twórcy opowiadają o kulisach zmiany nazwy i uchylają rąbka tajemnicy nad czym zespół Creepy Jar pracował od momentu ogłoszenia nowej gry:

W miarę postępu prac nad StarRupture, która zadebiutuje w trybie Early Access na PC, Creepy Jar będzie publikować kolejne devlogi, które pozwolą zajrzeć za kulisy procesu tworzenia gry. Gracze będą mogli podejrzeć różne aspekty produkcji: od realizacji kamieni milowych po prezentację kluczowych mechanik, wrogów i innych elementów gry. Studio Creepy Jar, znane z bliskiej komunikacji ze swoją społecznością przy rozwijaniu Green Hell, nie może się doczekać momentu, w którym będzie mogło  podzielić się z fanami kolejnymi informacjami o postępach w tworzeniu StarRupture.

StarRupture, gra FPP tworzona na silniku Unreal Engine 5, osadzona jest na pełnej tajemnic i niebezpieczeństw obcej planecie, gdzie królują ekstremalnie zmienne warunki klimatyczne – od katastrofalnych upałów po śmiercionośny mróz. Samodzielnie lub w trybie kooperacji do czterech osób, gracz wcieli się w rolę skazańca wysłanego z Ziemi, który w ramach odbywania kary zajmie się wydobywaniem i gromadzeniem zasobów naturalnych, które umożliwią mu budowę skomplikowanych maszyn i rozwinięcie produkcji przemysłowej na większą skalę. Aby przetrwać w wymagającym środowisku zdominowanym przez nieprzerwany cykl kataklizmów, gracz będzie musiał nauczyć się, jak wykorzystać zmieniające się warunki na swoją korzyść, czego nie ułatwią mu nieustanne ataki niebezpiecznych potworów. Swobodna eksploracja bogatego, otwartego świata pozwoli graczom osiągnąć coś więcej, niż tylko przeżyć.


Choć StarRupture jest przede wszystkim symulatorem base-buildingu, to oferuje graczom o wiele więcej. Gra jest zaproszeniem do przekraczania granic podczas każdego ataku hordy potworów oraz do przygotowywania siebie i swoich konstrukcji na nadejście kolejnej, pojawiającej się cyklicznie katastrofy wyniszczającej tę piękną planetę. StarRupture przeznaczona jest dla wszystkich fanów budowania, zarządzania zasobami oraz walki w środowisku sci-fi.