Creepy Jar podsumowuje I półrocze 2024 roku

W I półroczu 2024 r. Creepy Jar wypracował ponad 14,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 5,8 mln zł zysku EBITDA oraz 6,1 mln zł zysku netto.

 

W I półroczu 2024 r. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży Green Hell w wysokości 14,8 mln PLN wobec 19,9 mln PLN w I półroczu 2023 r. Spadek przychodów ze sprzedaży o 26% r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu. Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w I półroczu 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 857 tys. kopii, z czego 104 tys. egzemplarzy na konsolach PlayStation i Xbox. W czerwcu 2024 r. narastająco łączna sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy przekroczyła 6,0 mln egzemplarzy. Zysk netto w I półroczu 2024 r. wyniósł 6,1 mln PL (spadek o 52% r/r), a marża netto wyniosła 41% (spadek o 23 p.p. r/r). Spadek rentowności jest efektem uzyskania niższych przychodów ze sprzedaży.


W I półroczu 2024 r. Creepy Jar udostępnił graczom na PC/Steam dwa duże dodatki do Green Hell:  #19 Flamekeeper oraz #20 Antetaer. Na początku września 2024 r. premierę na PC/Steam miał dodatek #21 Decorations, który znacząco rozwija istniejące i dodaje nowe możliwości dekorowania zbudowanej bazy. Jest to ostatnia aktualizacja rozszerzająca zawartość Green Hell. W ocenie twórców, Green Hell jest już grą kompletną. W związku z tym produkcja dalej będzie wspierana przez studio pod względem technicznym, jednak deweloperzy nie będą pracować nad przygotowaniem kolejnych dodatków. W połowie sierpnia Creepy Jar wydało Green Hell w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Gra zawiera dodatki dostępne do tej pory jedynie na PC – Storage&Transportation, #18 Fortifications i #19 Flamekeeper. Wraz z wydaniem gry Green Hell na urządzenia 9. generacji Creepy Jar, przestało udostępniać aktualizacje na poprzednią wersję konsol z uwagi na ich ograniczone możliwości technologiczne.


W I półroczu 2024 r. Spółka koncentrowała się produkcji StarRupture, w szczególności na realizacji kamieni milowych projektu zmierzających do przygotowania builda early access (wersji gry, którą studio będzie chciało wydać w formule early access). Równolegle trwały prace nad przygotowaniem materiałów marketingowych do promocji gry. W 2024 r. studio opublikowało kolejne devlogi przybliżające kulisy powstawania StarRupture. W pierwszym z nich deweloperzy skupili się na elementach base-buildingu, a w drugim na pokazaniu warunków środowiskowych i otoczenia, w którym będzie toczyć się rozgrywka. Pod koniec sierpnia 2024 r. Spółka po raz pierwszy udostępniła gameplay teaser StarRupture prezentujący jeden z głównych filarów gry – walkę z przeciwnikami podczas obrony bazy.


Szacowany budżet produkcyjny StarRupture wynosi 26 mln PLN. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję gry na dzień 30 czerwca 2024 r. wyniosła 20,8 mln PLN.