Creepy Jar podsumowuje III kwartał 2024 roku

W III kwartale 2024 r. Creepy Jar wypracował 7,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,6 mln zł zysku EBITDA oraz 3,5 mln zł zysku netto. Studio w pełni koncentruje się na produkcji swojego drugiego, autorskiego IP o nazwie StarRupture.

W III kwartale 2024 r. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży Green Hell w wysokości 7,9 mln PLN wobec 9,1 mln PLN r/r. Spadek przychodów ze sprzedaży o 13% r/r jest efektem przede wszystkim naturalnego cyklu starzenia się produktu. Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w III kwartale 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 497,5 tys. kopii, z czego 56,5 tys. egzemplarzy na konsolach PlayStation i Xbox. Zysk netto w III kwartale 2024 r. wyniósł 3,5 mln PL (spadek o 44% r/r), a marża netto wyniosła 45% (spadek o 24 p.p. r/r).  Spadek rentowności jest efektem uzyskania niższych przychodów ze sprzedaży.

 

Green Hell zadebiutował w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S dnia 14 sierpnia 2024 r. Gra zawierała dodatki dostępne do tej pory jedynie na PC – Storage& Transportation, #18 Fortifications i #19 Flamekeeper. Dla posiadaczy Green Hell w wersji na poprzednią generację konsol studio przygotowało darmowy upgrade. Na początku września 2024 r. premierę na PC/Steam miał dodatek #21 Decorations, który znacząco rozwinął możliwości dekorowania zbudowanej bazy. Była to ostatnia aktualizacja rozszerzająca zawartość Green Hell, jednak produkcja dalej będzie wspierana przez studio pod względem technicznym.

 

W sierpniu 2024 r. minęło 6 lat od dnia premiery Green Hell w formule Early Access na platformie Steam. Dotychczasowe łączne przychody netto Creepy Jar S.A. z tego IP od rozpoczęcia sprzedaży do końca lipca 2024 r. wyniosły 205 mln PLN, przy łącznych nakładach na produkcję i rozwój tytułu w wysokości ok. 20,5 mln PLN (w okresie od rozpoczęcia produkcji do 31 lipca 2024 r.).

 

Spółka kontynuuje prace produkcyjne nad StarRupture. Pod koniec sierpnia 2024 r. Spółka po raz pierwszy udostępniła gameplay teaser StarRupture prezentujący jeden z głównych filarów gry – walkę z przeciwnikami podczas obrony bazy. Obecnie zespół przygotowuje trailer, który pokaże wszystkie najważniejsze filary gry. Zarząd Spółki, po wewnętrznej analizie jakości projektu i jego gotowości do wydania, a także czasu niezbędnego do realizacji działań marketingowych, podjął decyzję o wydłużeniu prac nad wersją early access przynajmniej do połowy 2025 r. Szacowany budżet produkcyjny StarRupture wynosi obecnie 35 mln PLN. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję gry na dzień 30 września 2024 r. wyniosła 23,5 mln PLN.

Facebook
Twitter