W H1 2024 r. Creepy Jar wypracował ponad 14,8 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 6,1 mln zł zysku netto – wynika ze wstępnych wyników finansowych spółki.
Sprzedaż brutto Green Hell w ujęciu ilościowym w H1 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 857 tys. kopii, z czego 104 tys. egzemplarzy na konsolach PlayStation i Xbox. W oparciu o wstępne dane sprzedażowe dostępne na dzień 12 sierpnia 2024 r., szacunkowa sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy od początku roku wyniosła 1,035 mln kopii, z czego 130 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.
W H1 2024 r. Spółka wypracowała 14,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. Obniżenie przychodów ze sprzedaży gry Green Hell o 26 % r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu. Zysk netto w H1 2024 r. wyniósł 6,1 mln zł wobec 12,8 mln zł rok wcześniej (spadek o 52%). Wskazany spadek przychodów spowodował obniżenie rentowności zysku netto Spółki do poziomu 41%.
Dodatkowo, w I półroczu 2024 r. Spółka rozpoznała niegotówkowy koszt Programu Motywacyjnego na lata 2023-2025 w wysokości ponad 2,4 mln zł (koszt Programu Motywacyjnego nie był uwzględniony w wynikach 1 półrocza 2023 r.).
W H1 2024 r. Creepy Jar udostępnił graczom na PC/Steam dwa duże dodatki do Green Hell: #19 Flamekeeper oraz #20 Antetaer. Obecnie studio finalizuje prace nad kolejną, bezpłatną aktualizacją –
#21 Decorations, dzięki której gracze będą mogli udekorować zbudowane przez siebie bazy. W ostatnich miesiącach Creepy Jar pracował nad przygotowaniem Green Hell w wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Premiera odbędzie się już 14 sierpnia 2024 r., a gra będzie zawierała dodatki dostępne do tej pory jedynie na PC. Z kolei dla posiadaczy Green Hell w wersji na poprzednią generację studio przygotowało darmowy upgrade. Wraz z wydaniem gry Green Hell na urządzenia 9. generacji Creepy Jar przestanie udostępniać aktualizacje na poprzednią wersję konsol. Możliwości technologiczne urządzeń PlayStation 4 i Xbox One nie pozwalają już na dodawanie nowej zawartości do gry i zachowanie odpowiedniej jakości, która jest priorytetem dla deweloperów.
Studio kontynuuje prace nad produkcją o nazwie StarRupture, tworzoną na silniku Unreal Engine 5. Będzie to zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, osadzony w scenerii science -fiction. StarRupture na tle gier obecnych już na rynku, w szczególności klasycznych base- builderów, będzie wyróżniać się dzięki takim mechanikom jak eksploracja, walka czy zarządzanie zasobami. Gra już w wersji early access będzie rozbudowaną produkcją z trybem co-op do 4 graczy, którą studio planuje dalej intensywnie rozwijać. W H1 2024 r. Studio udostępniło dwa devlogi, przybliżające kulisy powstawania produkcji, a obecnie pracuje na kolejnymi materiałami promocyjnymi. Data premiery StarRupture nie została jeszcze ustalona.
Ostateczne dane finansowe za H1 2024 r. wraz z danymi porównywalnymi Spółka przekaże w raporcie okresowym, który zostanie opublikowany w dniu 19 września 2024 r.